Αντικαρκινική διατροφή: Ποιες τροφές βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου!

Μια αντικαρκινική δίαιτα (anti-cancer diet) είναι μια σημαντική στρατηγική που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου. Η Αμερικανική Εταιρεία Καρκίνου συνιστά, για παράδειγμα, να τρώτε τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως και να τρώτε τη σωστή ποσότητα φαγητού για να μείνετε σε υγιές βάρος. Επιπλέον, οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι ορισμένα τρόφιμα που προλαμβάνουν τον καρκίνο μπορεί να αποτελούν σημαντικό μέρος μιας αντικαρκινικής δίαιτας.

 

Παρόλο που η επιλογή τροφίμων που καταπολεμούν τον καρκίνο στο κατάστημα παντοπωλείων και κατά τη διάρκεια του γεύματος δεν μπορεί να εγγυηθεί την πρόληψη του καρκίνου, οι καλές επιλογές μπορεί να σας βοηθήσουν να μειώσετε τον κίνδυνο.

 

Δείτε παρακάτω αναλυτικά ποιες τροφές βοηθούν για την καταπολέμηση του καρκίνου:

 

 

 

Περισσότερα φρούτα και λαχανικά

 

how-to-eat-more-fruits-and-veg.jpg

 

 

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι γεμάτα με βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που πιστεύεται ότι μειώνουν τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου. Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών σας δίνει επίσης ελάχιστο περιθώριο για τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Αντί να γεμίζετε με επεξεργασμένα ή ζαχαρούχα τρόφιμα, φάτε φρούτα και λαχανικά για σνακ. Η μεσογειακή διατροφή προσφέρει τρόφιμα που καταπολεμούν τον καρκίνο, εστιάζοντας κυρίως σε φυτικά τρόφιμα, όπως φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και καρύδια. Οι άνθρωποι που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή επιλέγουν τρόφιμα που καταπολεμούν τον καρκίνο όπως το ελαιόλαδο πάνω από το βούτυρο και τα ψάρια αντί για το κόκκινο κρέας

 

Πράσινο τσάι όλη μέρα

 

pouring-green-tea-700x325.jpg

 

 

Το πράσινο τσάι είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και μπορεί να είναι ένα σημαντικό μέρος μιας αντικαρκινικής δίαιτας. Το πράσινο τσάι, ένα τρόφιμο που καταπολεμά τον καρκίνο, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του ήπατος, του μαστού, του παγκρέατος, του πνεύμονα, του οισοφάγου και του δέρματος. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι μια μη τοξική χημική ουσία που βρίσκεται στο πράσινο τσάι, το galactate epigallocatechin-3, δρα ενάντια στην ουροκινάση (ένα ένζυμο κρίσιμο για την ανάπτυξη του καρκίνου). Ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι περιέχει μεταξύ 100 και 200 ​​χιλιοστόγραμμα (mg) αυτού του αντικαρκινικού συστατικού.

 

 

Περισσότερες ντομάτες

 

tomato-twenty20_76ff03fc-1675-499e-8c4c-fcc1af299efe-586686b83df78ce2c35cb982.jpg

 

 

Έρευνα επιβεβαιώνει ότι το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο είναι σε ντομάτες, μπορεί να είναι πιο ισχυρό από το β-καροτένιο, το αλφα-καροτένιο και τη βιταμίνη Ε. Το λυκοπένιο είναι ένα τρόφιμο που καταπολεμά τον καρκίνο και σχετίζεται με την προστασία κατά ορισμένων καρκίνων όπως ο καρκίνος του προστάτη και του πνεύμονα. Βεβαιωθείτε ότι μαγειρεύετε τις ντομάτες, καθώς αυτή η μέθοδος απελευθερώνει το λυκοπένιο και το καθιστά διαθέσιμο στο σώμα σας.

 

 

Κόκκινα σταφύλια

 

dsc_0460-1.jpg

 

 

Τα κόκκινα σταφύλια έχουν σπόρους γεμισμένους με την υπεραντιοξειδωτική ακτιβίνη. Αυτή η χημική ουσία καταπολέμησης του καρκίνου, που βρίσκεται επίσης στο κόκκινο κρασί και στο χυμό κόκκινου σταφυλιού, μπορεί να προσφέρει σημαντική προστασία έναντι ορισμένων τύπων καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και άλλων χρόνιων εκφυλιστικών νόσων.

 

 

Άφθονο σκόρδο και κρεμμύδι (επιτέλους)

 

onion-and-garlic-varieties.jpg

 

 

Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι το σκόρδο και τα κρεμμύδια μπορούν να εμποδίσουν το σχηματισμό νιτροζαμινών, ισχυρών καρκινογόνων που στοχεύουν πολλές θέσεις στο σώμα, συνήθως το κόλον, το ήπαρ και το στήθος. Πράγματι, όσο πιο έντονα είναι το σκόρδο ή το κρεμμύδι, τόσο πιο άφθονα είναι τα χημικά ενεργά θειικά συστατικά που εμποδίζουν τον καρκίνο.

 

 

Απολαύστε ψάρι

 

oily-fishes.jpg

 

Τα λιπαρά ψάρια - όπως ο σολομός, ο τόνος και η ρέγγα - περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, έναν τύπο λιπαρού οξέος που έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη. Εάν δεν τρώτε τα ψάρια σήμερα, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να τα προσθέσετε στην αντικαρκινική διατροφή σας. Ένας άλλος τρόπος για να προσθέσετε ωμέγα-3 στη διατροφή σας είναι να τρώτε λιναρόσπορο.