5 Καθημερινές συνήθειες που μπορεί να ευθύνονται για τις καούρες σου!

5 Καθημερινές συνήθειες που μπορεί να ευθύνονται για τις καούρες σου! - Κεντρική Εικόνα

Έχεις βιώσει ποτέ αυτήν την αίσθηση φωτιάς στο στήθος και στο λαιμό σου; Και ίσως μια ελαφριά πικρή γεύση στο στόμα σου; Η αίσθηση αυτή ονομάζεται καούρα και έχει συμβεί σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους κάποια στιγμή στη ζωή τους, σύμφωνα με το National Institutes of Health.

 

Πρωινή στύση! Πού οφείλεται και γιατί συμβαίνει; Θα μείνετε άφωνοι!

Ίσως να γνωρίζεις πως τα καυτερά φαγητά μπορούν να πυροδοτήσουν το αίσθημα της καούρας ακόμη πιο πολύ και ίσως να γνωρίζεις επίσης πως οι λιπαρές τροφές αποτελούν μερικούς υπαίτιους της υπόθεσης.

Εκτός όμως απ΄ αυτά, συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα σχετικά με τη καούρα, σύμφωνα με τον γιατρό Carlos Bucodo, επικεφαλής της ενδοσκόπησης από το Stony Brook University Hospital. Αυτό ίσως να συμβαίνει επειδή η καούρα, δεν θεωρείται κάποιο πρόβλημα υγείας αλλά μοιάζει περισσότερο σαν σύμπτωμα.

Όταν λες πως έχεις καούρα, αυτό που έχεις στη πραγματικότητα είναι γαστροοισοφαγική παλινδρομική νόσο. Το αίσθημα του καψίματος, είναι απλά ένα σύμπτωμα. Άλλα συμπτώματα είναι ο πόνος στον λαιμό, ο ξερόβηχας και η δυσκολία στην κατάποση. Όταν υποφέρεις από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση συνεχώς, τότε οι γιατροί ισχυρίζονται πως μπορεί να γίνει μια κανονική πάθηση που χρειάζεται θεραπεία.

Αν υποφέρεις από καούρες αρκετές φορές τη βδομάδα, ή αν οι καούρες είναι τόσο δυνατές που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής σου, τότε πρέπει να συμβουλευτείς έναν ειδικό. Για τους υπόλοιπους που αντιμετωπίζουν περιστασιακά κάποιο αίσθημα καψίματος, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις ποιες καθημερινές συνήθειες μπορεί να επιβαρύνουν το πρόβλημα σου.

 

1. Πίνεις πολύ καφέ

Υπάρχουν δυο κύριες αιτίες της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης: ένα πρόβλημα υγείας όπως η διαφραγματοκήλη, η οποία συμβαίνει όταν το πάνω μέρος του στομαχιού σου πιέζει την περιοχή του στήθους σου ή προκαλεί χαλαρότητα στο μυ του οισοφάγου, ο οποίος εμποδίζει με φυσικό τρόπο το οξύ του στομαχιού να φτάσει στον λαιμό σου.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές και συνήθειες που μπορούν να χαλαρώσουν αυτόν τον μυ. Ωστόσο, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως το κάθε φαγητό διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο,  υπάρχουν όμως και κάποια συγκεκριμένα φαγητά που φαίνεται πως ευθύνονται για το πρόβλημα αυτό. Οι τροφές και τα ποτά με καφεΐνη, όπως το τσάι, ο καφές, η σοκολάτα  αποτελούν βασικές αιτίες για την καούρα σου.

 

2. Παρτάρεις λίγο περισσότερο απ΄όσο θα έπρεπε

Αν οι νύχτες διασκέδασης σου περιλαμβάνουν αλκοόλ και τσιγάρο, τότε το πιο πιθανόν είναι να πληρώσεις το τίμημα λίγο αργότερο με το αίσθημα καψίματος στο στήθος σου. Ενώ μερικοί ειδικοί πιστεύουν πως το αλκοόλ και το τσιγάρο επηρεάζουν την πίεση στον οισοφαγικό σφιγκτήρα σου, ωστόσο μπορούν επίσης να διαταράξουν και το σάλιο σου που μπορεί να πυροδοτήσει τις καούρες.

Και το αλκοόλ αλλά και το τσιγάρο προκαλούν αφυδάτωση, με αποτέλεσμα να μειώνουν την ποσότητα του σάλιου στο στόμα σου. Αν έχεις λιγότερη ποσότητα σάλιου, δεν θα έχεις την ικανότητα να καθαρίσεις το οξύ στο στομάχι σου, με αποτέλεσμα πολύ από αυτό το οξύ να φτάσει στο λαιμό σου.

 

3. Μασάς τσίχλα

Αν είσαι λάτρης της τσίχλας με δυόσμο, ίσως ήρθε η στιγμή να σταματήσεις να μασάς ή να αλλάξεις γεύση. Όπως η καφεΐνη, έτσι και ο δυόσμος, χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα ο οποίος διατηρεί το οξύ του στομάχου σε φυσιολογικά επίπεδα. Οπότε, οτιδήποτε πίνεις ή τρως που περιέχει δυόσμο, όπως το τσάι, τα γλυκά και τα επιδόρπια μπορούν να επιδεινώσουν το πρόβλημα σου. Μια καλή ιδέα είναι να κρατάς ένα ημερολόγιο με όλες τις τροφές που καταναλώνεις καθημερινά, έτσι ώστε να μπορέσεις να εντοπίσεις ποια τροφή ευθύνεται για το πρόβλημα σου.

 

4. Τσιμπολογάς όλη τη νύχτα

Αν υποφέρεις από καούρες, καλό θα ήταν να μην τρως τίποτα το βράδυ. Το προτιμότερο είναι να μην τρως τίποτα απολύτως δυο ώρες πριν πας για ύπνο. Από τη στιγμή που ξαπλώνεις, η βαρύτητα τείνει να κάνει ακόμη χειρότερη τη κατάσταση σου. Όταν ξαπλώνεις με τη πλάτη σου, είναι πολύ πιο εύκολο για το οξύ του στομάχου να ανέβει στον οισοφάγο σου. Και το τσιμπολόγημα πριν τον ύπνο, πυροδοτεί την πέψη, με αποτέλεσμα να έχεις ακόμη μεγαλύτερη ποσότητα οξέων μέσα στο στομάχι σου.

 

5. Ξαναγεμίζεις το πιάτο σου

Από τη στιγμή που αρχίζεις να τρως, ο οργανισμός σου προετοιμάζεται για τη πέψη και αρχίζει να παράγει οξύ μέσα στο στομάχι σου. Όσο περισσότερο φαγητό τρως, τόσο περισσότερη ώρα χρειάζεται για να γίνει η πέψη, με αποτέλεσμα το οξύ που παράγεται για να διασπάσει τη τροφή να αυξάνεται όλο και περισσότερο. Οπότε φρόντισε να τρως με μέτρο για να διατηρείς σε φυσιολογικά επίπεδα και τα οξέα του στομαχιού σου.

 

Πως μπορεί το χρόνιο άγχος σου να οδηγήσει σε καρκίνο;