Skip to main content

Το 1947, ο Captain Chuck Yeager έγινε ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε πιο γρήγορα από την ταχύτητα του ήχου. Πιλοτάροντας το υπερηχητικό αεροπλάνο X-1, άφησε αυτό το στόχο στη σκόνη του σκάφους που ονομάστηκε “Glamorous Glennis“, όνομα που πήρε από τη σύζυγό του.

 

Τώρα, περισσότερο από 70 χρόνια αργότερα, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ έχει δώσει στο τελευταίο υπερηχητικό αεροπλάνο τον πειραματικό χαρακτηρισμό “αεροπλάνο X”, όπως αποκάλυψε η NASA. Το σκάφος – που ονομάζεται X-59 QueSST – έχει σχεδιαστεί για να αποβάλλει τις εκκωφαντικές ηχητικές αναβαθμίσεις που συνήθως συνδέονται με αεροσκάφη με ταχύτητα.

 

Η αεροδιαστημική και αμυντική εταιρεία Lockheed Martin κατασκευάζει επί του παρόντος το X-59 με τη NASA. Πριν βγει από το έδαφος, ο διαστημικός οργανισμός δοκιμάζει ένα άλλο αεροπλάνο που μπορεί να ξεπεράσει τα αυτιά-διαίρεση kabooms του υπερηχητικού ταξιδιού. Το F / A-18 της NASA μπορεί να παράγει ένα μαλακό θόρυβο όταν φορτίζει πέρα ​​από την ταχύτητα του ήχου. Αλλά αυτό το αναπνεόμενο αεροπλάνο είναι περιορισμένο. Μπορεί να δημιουργήσει το ήρεμο κτύπημα μόνο σε μια μικρή περιοχή. Το X-59 θα είναι διαμορφωμένο ώστε να αποφεύγει εντελώς τα δυνατά όπλα, δήλωσε η NASA.

 

“Με το X-59 θα έχετε πολλαπλά κτυπήματα λόγω των πτερύγων του αεροσκάφους που δημιουργούν ανελκυστήρα και τον όγκο του αεροπλάνου. Αλλά το σχήμα του αεροπλάνου είναι προσεκτικά προσαρμοσμένο έτσι ώστε να μην συνδυάζονται αυτά τα κύματα “, δήλωσε ο Ed Haering, ένας μηχανικός αεροδιαστημικής της NASA, σε δήλωση αντιπροσωπείας.

 

“Αντί να παίρνεις ένα δυναμικό boom-boom, θα έχεις τουλάχιστον δύο ήσυχους ήχους, αν το ακούσεις καθόλου», πρόσθεσε.

 

Η NASA κυκλοφόρησε ένα βίντεο (βλ. Παρακάτω) ενός F / A-18 που δείχνει την κλασική ηχητική έκρηξη με δύο γροθιές που θα περίμενε κανείς από υπερηχητική πτήση, πριν γυρίσετε γύρω από ένα πιο ήσυχο ηχητικό πλήγμα. Πηγαίνετε στο 0:43 για το βραχίονα και 2:34 για τους θωρακισμένους θόλους.

 

Τον Νοέμβριο του 2018, οι κάτοικοι στο Galveston του Τέξας θα είναι τυχεροί ή άτυχοι για να παρακολουθήσουν το αεροπλάνο F / A-18 μέσω του ουρανού τους, ανέφερε η NASA.

 

 

Οι αισθητήρες θα μετρήσουν τα ηχητικά επίπεδα στην πόλη του νησιού και 500 εθελοντές θα αναφέρουν τις εντυπώσεις τους για το θόρυβο – αν ακούνε οτιδήποτε. Μετά από περαιτέρω δοκιμές και έγκριση της ασφάλειας, οι πιλότοι έχουν τεθεί για να πετάξουν το X-59 σε ορισμένες κοινότητες από τα τέλη του 2022, δήλωσε ο διαστημικός οργανισμός. Αφού οι ερευνητές συγκεντρώσουν απαντήσεις από τους ντόπιους, θα πρέπει να αποφασίσουν οι ρυθμιστικές αρχές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό για τους κανόνες για αυτό το νέο είδος υπερηχητικών ταξιδιών. Ο συνεργάτης NASA για την αεροναυπηγική, Jaiwon Shin, είναι πεπεισμένος ότι το πειραματικό αεροπλάνο είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για τα αεροπορικά ταξίδια.