Queer παλιές διαφημίσεις για την...περίοδο των γυναικών!

Γενικά μέσα μου επικρατεί μία εμμονή με πολλά πράγματα για τα οποία πρόκειται να μιλήσω με τη διαφήμιση, με τις...περίεργες σωματικές λειτουργίες, αλλά και με τις vintage απεικονίσεις μέσων ενημέρωσης εποχής που αφορούν το φύλο, τη μόδα, τη σεξουαλικότητα κ.α. Πιο συγκεκριμένα, είμαι ένα σπασικλάκι που ψάχνει για αμφιλεγόμενους τρόπους όπου διαφορετικά είδη παραστάσεων έχουν επηρεάσει την τρέχουσα τοξική μας κουλτούρα.

 

 

 

9outof10smartwomen_465_609_int.jpg

 

Ας επιστρέψουμε όμως στο φλέγον θέμα αυτού του άρθρου. Η έμμηνος ρήση όπως αυτή απεικονίζεται από τη γυναικεία βιομηχανία υγιεινής, έχει καταφέρει να "χειριστεί" περίεργα αυτό το ζήτημα. Από τα ταμπόν και τις σερβιέτες μέχρι τα σφουγγάρια, τα υφάσματα και οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε, το κάθε τι αντιπροσωπεύει μια κατάσταση στις παλιές διαφημίσεις και στα poster.

 

Και η κουλτούρα που έχει προκύψει γύρω από το bleeding είναι περίεργη. Εν προκειμένω, αυτή η διαφήμιση Tampax.

 

 

 

tamponhungergames2_465_604_int.jpg

 

 

 

Έτσι, αν διαθέτετε...πέος, να είστε ευγνώμονες. Πρώτα απ 'όλα, ποτέ δεν ήσασταν φτιαγμένοι να νιώσετε ενθουσιασμένοι με το “Protecto", Sanitary Bloomers της δεκαετίας του 1920. Αυτά τα αντικείμενα "αναστρέψιμης, άνετης τοποθέτησης και πάντα ασφαλούς" έγιναν από αυτό που υποθέτω ότι ήταν μια εταιρεία που πραγματικά “ενδιαφέρεται” για τις γυναίκες - το Rubberized Sheeting & Specialty, Inc, με έδρα την Νέα Υόρκη.

 

 

Η σειρά προϊόντων Kotex είναι σίγουρα συναρπαστική ιστορικά. Ξεκίνησε από τους Kimberly-Clark το 1920, ενώ τα προϊόντα που δημιουργήθηκαν είναι τα “απομεινάρια” του cellucotton (βαμβάκι) από τους επίδεσμους του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου! Επειδή άνηκε σε γνωστή εμπορική επωνυμία, οι γυναίκες δεν χρειαζόταν να αγοράσουν τις ενοχλητικές "σερβιέτες" της αγοράς, μπορούσαν απλά να επιλέξουν αυτά τα ογκώδη και χωρίς τιράντες για κράτημα ,αντικείμενα, που με τη σειρά τους έπρεπε είτε να στερεωθούν στα γυναικεία εσώρουχα με καρφίτσες ασφαλείας είτε να φορεθούν με ζώνη. Και κάτι τέτοιο δεν ήταν εύκολη υπόθεση.

 

 

Ας μιλήσουμε γι’αυτή τη ζώνη λοιπόν. Η ευρεσιτεχνία και η δημιουργία πίσω απ’αυτήν, ανήκει στη Mary Beatrice Davidson Kenner, μια απίστευτη μαύρη γυναίκα που κατάφερε να επινοήσει ένα διαφορετικό είδος “ζώνης υγιεινής” που είχε μια τσέπη από υγρασία. Ενώ φαίνεται (και πάλι) σαν κάτι πονηρό, η χρησιμότητα σε σύγκριση με τις ευθείες ζώνες που πωλούνταν ήταν τεράστια. Όταν η εταιρεία που αρχικά ενδιαφέρθηκε για την εφεύρεση του Davidson ανακάλυψε ότι η δημιουργός ήταν μαύρη, η ζώνη απορρίφθηκε. Αυτή η ζώνη τέθηκε τελικά στην παραγωγή τη δεκαετία του 1950, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά.

 

 

 

Οι ζώνες δεν επανεμφανίστηκαν μέχρι και τη δεκαετία του 1970, ενώ τα ταμπόν συστήθηκαν στην αγορά τη δεκαετία του 1930, αλλά τη διαδέχτηκε τρομερή κατακραυγή τόσο από την κοινωνία όσο και από τους τότε θρησκευτικούς ηγέτες, οι οποίοι προσπαθούσαν να πείσουν τις γυναίκες ότι θα έχαναν την παρθενιά τους. Ωστόσο, η χρήση τους αυξήθηκε μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και αυξήθηκε ισχυρότερη κατά τη διάρκεια των δεκαετιών 1960 και 1970.

 

 

Αυτές οι δύο πρώτες εικόνες εξετάζουν τη ζώνη της Mary Beatrice Davidson Kenner (1η εικόνα) vs της μέσης ζώνης που χρησιμοποιούταν τη δεκαετία του 1920.

 

 

 

mbdk_belts_dm1_465_451_int.jpg

 

 

 

 

 

 

beltkotex_465_655_int.jpg

 

 

 

spacecadettampax_465_630_int.jpg

 

 

 

giallotamponad_465_647_int.jpg

 

 

 

 

 

headperiodad_465_593_int.jpg