Το Tesla Semi γκαζώνει και τα σπάει!

0
799

Μεταξύ όλων των φιλόδοξων εφευρέσεων και κατασκευών του Tesla, το Semi είναι ίσως αυτό που τα ξεπερνάει όλα.

Ένα φορτηγό που λειτουργεί με ηλεκτρικές μπαταρίες και υπόσχεται  ότι θα φτάνει τα 500 μίλια ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός και η κεντρική θέση οδήγησης του Semi είναι τόσο ασυνήθιστα όσο το μηχανοκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

 Αυτό το βίντεο δείχνει ένα πρωτότυπο Tesla Semi να κυκλοφορεί σε κατοικήσιμη περιοχή και, όπως όλα τα Teslas, το φορτηγό τρέχει σχεδόν χωρίς ν’ ακούγεται, ενώ ακόμα μεγαλύτερη έκκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι ο οδηγός πατάει γκάζι, αφήνοντας δύο ελαστικά πίσω του, ενώ απομακρύνεται.

Ο Tesla δήλωσε ότι το Semi θα κάνει το 0-60 σε πέντε δευτερόλεπτα επίπεδη όταν τρέχει αδιέξοδο (χωρίς ρυμουλκούμενο) ή 20 δευτερόλεπτα με ένα φορτίο 80.000 lb. Έχοντας δει αυτή τη σύντομη αλλά εντυπωσιακή απόδειξη των δυνατοτήτων του Semi, το πιστεύουμε!

 

Είναι μια ανοιχτή ερώτηση σχετικά με το αν ο Tesla θα είναι σε θέση πραγματικά να κατασκευάσει πολλά Semi και τι θα γινόταν εάν τέτοια άρχιζαν να εμφανίζονται στις λεωφόρους της Αμερικής. Σίγουρα οι μέρες του μποτιλιαρίσματος,της  κίνησης  και της χρονοτριβής θα ήταν παρελθόν!  

 

 

 

 

 

Σχετικά με το Semi Tesla

 

Πρόκειται για ένα επαναστατικό μοντέλο που αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα στους βαρείς μεταφορείς εμπορευμάτων, ενώ φέρει την υψηλή τεχνολογία στις λεωφόρους της επόμενης δεκαετίας.

 

Ο Elon Musk, ο άνθρωπος πίσω από την Tesla, έφερε ένα οδηγώντας το στο χώρο της παρουσίασης. Ο μινιμαλιστικός, σχεδόν διαστημικός, σχεδιασμός του δίνει μια επιβλητική ταυτότητα στο μοντέλο, ενώ το αεροδυναμικό του σχήμα μοιάζει να δένει απόλυτα και με τον εσωτερικό χώρο του οδηγού, ο οποίος κάθε άλλο παρά φορτηγό θυμίζει. Το πιο εντυπωσιακό στο Tesla Semi είναι η αυτονομία του, αφού μπορεί να καλύψει απόσταση 1.000 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, οι οποίες βρίσκονται στο κάτω από το πιλοτήριό του.

 

Η απόσταση αυτή έχει μετρηθεί με πλήρες φορτίο και ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η πλήρης φόρτιση των «megachargers» του Tesla Semi ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά, ενώ σε ένα αντίστοιχο diesel φορτηγό το «γέμισμα» διαρκεί περίπου 15 λεπτά σε κάποιο πρατήριο καυσίμων. Μια ιδέα που προτείνει ο Musk είναι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στους χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων για εξοικονόμηση χρόνου, όπου το φορτηγό θα μπορεί να γεμίζει τις μπαταρίες του μέχρι να φορτώσει ή να ξεφορτώσει το εμπόρευμα.  

 

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του Tesla Semi είναι ότι φέρει την ίδια υψηλή τεχνολογία όπως το Model 3 της εταιρείας, που ενσωματώνει την τεχνολογία Enhanced Autopilot της Tesla. Αυτό το αυτόνομο σύστημα μπορεί να διατηρεί το όχημα στην ίδια λωρίδα, να το κάνει να προσπεράσει, να φρενάρει ή να σταματήσει αργά και προσεκτικά στην άκρη του δρόμου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ακόμα και να ειδοποιήσει πρώτες βοήθειες ή κάποιο ασθενοφόρο σε περίπτωση που ο οδηγός πάθει κάτι και δεν ανταποκρίνεται. Τα «έξυπνα» ηλεκτρονικά του συστήματα καθιστούν αδύνατο το «ντελαπάρισμα» του φορτηγού, αφού το πολύ χαμηλό κέντρο βάρος του οφείλεται στις μπαταρίες του οι οποίες έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στο πάτωμα του οχήματος.

 

 Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του που υπόσχονται επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα σε 20 δευτερόλεπτα με φορτίο 36 τόνων. Δεν υπάρχουν ταχύτητες, μόνο γκάζι, ενώ όπως είπε ο δημιουργός του, τα φρένα του Semi Truck έρχονται με ισόβια εγγύηση και δεν θα χρειάζονται αλλαγή ποτέ, αφού η ηλεκτρική ενέργειά τους θα μεταφέρεται κατευθείαν στους συσσωρευτές. Βέβαια, δεν είναι ακόμη σαφές πότε ή σε ποιες λεωφόρους θα το δούμε να κυκλοφορεί πρώτα, ούτε ξέρει κανένας πότε θα ξεκινήσουν να χτίζονται οι σταθμοί που θα μπορούν να το γεμίζουν με ενέργεια, αλλά ο Musk είπε ότι η παραγωγή τους θα ξεκινήσει το 2019.