Λαχανικά: Ωμά ή μαγειρεμένα;

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην διατροφή μας είναι τα λαχανικά. Τα περισσότερα περιέχουν βιταμίνη C και ο τρόπος που μαγειρεύονται μπορεί να την επηρεάσει. Για παράδειγμα όταν τα παντζάρια βράζουν αν εμφανιστεί μωβ χρώμα στο νερό είναι σημάδι ότι οι αντιοξειδωτικές ουσίες μπορεί να χαθούν. 

Ο τρόπος που μαγειρεύονται μπορεί να επηρεάσει την θρεπτική τους αξία. Αν μαγειρεύονται στον ατμό έχουν περισσότερη βιταμίνη C και Β από τα βραστά λαχανικά. Ακόμα και η θερμοκρασία μπορεί να τα επηρεάσει καθώς οι βιταμίνες είναι πιο ευαίσθητες σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ιδανικές τροφές για κάψιμο λίπους που πρέπει να καταναλώνει ένας άντρας!

Η μεγαλύτερη απώλεια θρεπτικών συστατικών προκαλείται από το τηγάνισμα και το μπάρμπεκιου. 

Τι μπορείς να κάνεις:

- Κόψε τα λαχανικά σε μεγαλύτερα κομμάτια

- Να τα βράσεις με λίγο μόνο νερό και για λίγο χρόνο

- Επέλεξε τον ατμό για πιο υγιεινό μαγείρεμα

- Να διατηρείς τον ζωμό τους για σάλτσες ή σούπες

Ποια λαχανικά είναι καλύτερα μαγειρεμένα:

- Σπανάκι

- Κρεμμύδια

- Ντομάτες

- Καρότα

Αυτό που συστήνουν οι ειδικοί είναι η ποικιλία, τόσο στα λαχανικά όσο και στον τρόπο μαγειρέματος τους ώστε να επωφελούμαστε στο μέγιστο από τις θρεπτικές τους ιδιότητες. 

Τα 9 πιο υγιή κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά