Πόσο ανθυγιεινά μπορείς να τρως ενώ διατηρείς μια υγιεινή διατροφή;

"Όλες οι τροφές χωράνε σε μια υγιεινή διατροφή.. αρκεί να είναι με μέτρο." Ίσως να έχεις ακούσει το συγκεκριμένο μάντρα αμέτρητες φορές! Το πρόβλημα με τις θεωρίες σαν αυτές όμως είναι πως το αφήνουν πάνω σου να αποφασίσεις ποιος ακριβώς είναι ο ορισμός του μέτρου. Για έναν άνθρωπο μια μπάλα παγωτό βανίλια μπορεί να είναι φυσιολογική ενώ για έναν άλλον να είναι μηδαμινή.

 

Ο πιο έξυπνος τρόπος για να μην τρως δεύτερη και τρίτη μερίδα φαγητού!

Άλλωστε πρόσφατες μελέτες έχουν αποδείξει πως οι άνθρωποι τείνουν να παρερμηνεύουν την  συμβουλή «με μέτρο» σαν έγκριση να τρώνε ό,τι θέλουν παρά σαν μια υπενθύμιση να συγκρατήσουν τον εαυτό τους.

Αυτό όμως που πραγματικά σημαίνει αυτή η θεωρία, σύμφωνα με την Jessica Crandall από το Academy of Nutrition and Dietetics, είναι πως η αυτοσυγκράτηση αποτελεί την αποφυγή της υπερβολής. Όσον αφορά τα γλυκά, τα πατατάκια και τα αναψυκτικά, το προτιμότερο είναι να καταναλώνεις λιγότερες από 150 θερμίδες την ημέρα.

Πόσο είναι όμως 150 θερμίδες; Για να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο παράδειγμα, 150 θερμίδες είναι περίπου το μισό από ένα σοκολατένιο brownie, 17 πατατάκια, ή ένα αναψυκτικό με σταφύλι. Για το παγωτό βανίλια με μπισκότο, υπολόγισε περίπου μισό φλιτζάνι.

Αν σου ακούγεται πολύ αυστηρό τότε δεν πειράζει.. είναι λογικό. Μια άλλη διαφορετική προσέγγιση από τον διατροφολόγο Alan Aragon, είναι να βάλεις ως όριο το 10 με 20% από τις καθημερινές σου θερμίδες. Για τους δραστήριους άντρες αυτό είναι περίπου 280 με 560 θερμίδες την ημέρα.

Υπάρχει επίσης μια προσέγγιση που δεν απαιτεί μέτρημα θερμίδων. Αρκεί να σκεφτείς τις τροφές ως «καθημερινές» τροφές ή «περιστασιακές» τροφές. Με τον τρόπο αυτό τίποτα δεν είναι «κακό» ή εκτός ορίων. Πολλές έρευνες άλλωστε αποδεικνύουν πως η νοοτροπία του κάθε ανθρώπου μπορεί να ευθύνεται για την αύξηση βάρους.

Αν θέλεις να φας μια μπάλα παγωτό βανίλια με μπισκότα, απόλαυσε το ελεύθερα χωρίς ενοχές. Από την άλλη μεριά, οι «καθημερινές» τροφές είναι ακριβώς αυτό που δηλώνει ο χαρακτηρισμός τους: τροφές που πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, η καθαρή πρωτεΐνη, τα ψάρια, οι ολικής άλεσης τροφές κλπ.

Ίσως να αναρωτιέσαι τι γίνεται σχετικά με το αλκοόλ. Σαν γενικό κανόνα, μέχρι 2 ποτήρια την ημέρα θεωρείται «με μέτρο». Αλλά πρέπει να μάθεις πως αν θέλεις να χάσεις βάρος, η κατανάλωση αλκοόλ, ακόμα και με μέτρο, μπορεί να επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την προσπάθεια σου.  Πάντα μια καλή συμβουλή είναι να αποφεύγεις το αλκοόλ για να γλιτώσεις περιττές θερμίδες.

 

10 κορυφαίες υποτιμημένες… «υπέρ-τροφές» που πρέπει να καταναλώνει κάθε άντρας

*/